Frequently Asked Questions
FAQ Topics
Annuleren en Retoursturen
-
Q Kan ik mijn bestelling van maatwerk glasartikelen annuleren? A Het is helaas niet mogelijk om uw bestelling te annuleren als dit een maatwerk glas product betreft. Deze artikelen worden op maat gemaakt en op uw wensen/behoeften afgestemd en kunnen niet op voorraad worden gezet. We kunnen deze niet zomaar aan een ander verkopen. Naast het glas geldt dit voor alle componenten die deel uitmaken van het totale bestelde maatwerk glasproduct. Voor deze uitzondering op het herroepingsrecht verwijzen we je door naar Art. 10 van onze Algemene voorwaarden.
Q Wat zijn precies maatwerk glasartikelen? A Alle producten op onze website waar glas in zit zijn voor ons maatwerkproducten dus ook de LED-Spiegels en Douchedeuren in vastgestelde afmetingen. Voor het gemak van de klant hebben wij veel voorkomende standaard afmetingen in de sanitairwereld vermeld, zodat het voor u als klant makkelijker en sneller is een bestelling te plaatsen. Maar deze producten worden aan de hand van de door u opgegeven specificaties geproduceerd, nadat u deze bij ons heeft besteld en betaald. Deze vallen dan ook buiten het recht van herroeping (zie ook art. 10 van onze Algemene Voorwaarden.)
Q Kan ik mijn bestelling van losse artikelen wel annuleren? A Wanneer u losse artikelen heeft besteld zoals een spiegelverwarming, bevestigingsset, onderhoudsmiddelen, deurknop/greep, scharnier etc. etc. kunt u deze uiteraard annuleren en terugsturen. Deze vallen onder uw recht tot herroeping (zie art. 6 t/m 10 in onze Algemene Voorwaarden.). Op onze pagina "annulering en retouren" kunt u precies lezen hoe dit in zijn gang gaat en welke documenten u hiervoor kunt gebruiken.
Levering
-
Q Worden er verzendkosten in rekening gebracht en hoe hoog zijn deze? A Ja, tot een bedrag van € 400,- zijn wij genoodzaakt verzendkosten in rekening te brengen. Wij zullen proberen deze kosten zo laag mogelijk te houden. De levering van glasartikelen wordt uitgevoerd middels speciaal glastransport en de kosten hiervan zijn aanzienlijk hoger dan de levering van een normale pakketdienst. De exacte verzendkosten van je order kun je terugvinden in het winkelmandje, net voordat je de bestelling plaatst. Voor de levering hanteren wij de volgende tarieven:
Levering glas en spiegels in Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden) en het noordelijk gedeelte van België: per adres € 32,50 incl. BTW
De verzendkosten van de pakketjes zijn sterk afhankelijk van het product, soort pakket, land van levering en vervoerder. Voor Nederland kost een brievenbuspakketje bijvoorbeeld € 5,95, een normaal pakket € 9,00 of € 11,50 per adres.
De kosten voor verzending naar België liggen op € 11,50.
De exacte en actuele verzendkosten vind je terug in het winkelmandje.Als de levering bestaat uit zowel glas- als losse artikelen dan betaal je alleen het bedrag voor de levering van de glasartikelen, dus de verzendkosten bedragen maximaal € 32,50 per adres incl. BTW
Product specificaties
-
Q Wat te doen als ik na de levering mijn maatwerk glasproduct wil laten aanpassen? A Wanneer een maatwerk glasproduct wel volgens jouw opgaaf is gemaakt (en inmiddels bij je afgeleverd) en je wilt deze alsnog laten aanpassen omdat het toch net niet past, dan is dit vaak wel mogelijk. Maar, het is helaas geen eenvoudige weg.
Als we het moeten aanpassen dan moeten we het product bij je ophalen. Daarna moet het worden bewerkt en weer worden afgeleverd bij je. Omdat er vaste routedagen zijn, er tijd nodig is voor de bewerking en het weer inplannen van de levering, kan dit 2 - 3 weken duren. Daarbij zal je te maken hebben met de kosten voor het vervoeren en de bewerking van je glasproduct. Omdat we niet weten wat het product in de tussentijd heeft moeten "doorstaan" kunnen wij geen verantwoordelijkheid nemen voor het risico van breuk tijdens de aanpassing.
Maar let op! Het is technisch niet altijd mogelijk om alle glassoorten en alle wijzigingen door te voeren. Dit is afhankelijk van de glassoort, dikte, en mate van aanpassen. Onze verkoop afdeling kan je precies zeggen wat de mogelijkheden zijn en wat de kosten bedragen. In sommige gevallen is het verstandiger om een nieuwe glasplaat te bestellen in plaats van deze te laten aanpassen. Liever 3x vooraf goed meten dan achteraf in de problemen te komen.
Betalingen
-
Q Hoe werkt AfterPay? A AfterPay – Achteraf betalen (Nederland)
AfterPay voert voor GlasBoertje.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.