Orderproces van GlasBoertje.nl

Wat gebeurt er nadat je een bestelling hebt geplaatst?

Als je je bestelling hebt geplaatst gaan we meteen voor je aan de slag. Allereerst controleren we je bestelling zodat we zeker weten dat je de juiste artikelen en combinatie van artikelen hebt besteld. Als we het vermoeden hebben dat er iets niet goed gaat, nemen we direct contact met je op. Wanneer duidelijk is dat het 100% klopt gaan we verder. We gaan ervoor zorgen dat je glasbestelling in productie wordt genomen. De losse accessoires en onderdelen worden z.s.m. opgestuurd naar je adres.

Op het moment dat we een leverdatum weten van de bestelde artikelen geven we dit meteen aan je door. Als je alleen losse accessoires hebt besteld dan worden deze per normale pakketdienst naar je opgestuurd. Als je glas hebt besteld wordt dit door de fabrikant rechtstreeks bij je opgegeven afleveradres geleverd. Dit gebeurt met speciaal glastransport, dat is een bestelauto of vrachtauto met een resteel (glasrek) aan de zijkant waarop glas vervoerd kan worden.

Wanneer je op die dag niet aanwezig kan zijn om je glaslevering in ontvangst te nemen zullen we op zoek moeten gaan naar een alternatief. De chauffeur kan de bestelling bijvoorbeeld op een plek neerzetten die jij veilig acht, zoals achter in de tuin, onder een afdak of carport etc. Of misschien is levering bij de buren een optie? We horen dit wel graag vooraf zodat we het in 1 keer goed kunnen doen voor je.

 

Wat gebeurt er als je tussendoor iets wil veranderen?

Heb je toch een aanpassing van je bestelling, neem dan DIRECT contact met ons op. Zodra glasproducten in productie gaan kunnen we niet zomaar aanpassingen doen. Dit productieproces is geautomatiseerd en eenmaal in productieplanning opgenomen is dit niet meer te veranderen. Losse artikelen en accessoires worden z.s.m. verstuurd naar je adres. Daarvoor geldt hetzelfde, reageer direct naar ons toe, dan kunnen we de levering nog tegenhouden en onnodige handling en retouren voorkomen.

 

Wat gebeurt als je bestelling klaar is?

Er zijn twee opties, afhankelijk van de fabrikant van het glas / spiegel; je kan een e-mail ontvangen met een geschatte bezorgtijd of je kan een sms-bericht op je mobiele telefoon ontvangen met een geschatte bezorgtijd. De mail wordt enkele dagen voor de bezorgdatum naar je verzonden, de sms wordt de dag voor bezorging naar je verzonden. Op deze manier weet je vooraf wanneer je de bestelling in huis zult hebben. Een soepele levering is van belang. De chauffeur heeft een drukke route en elke vertraging zorgt ervoor dat ie eind van de dag niet alles heeft kunnen bezorgen, en dat vinden wij natuurlijk erg vervelend voor onze andere klanten. 

Wij beschouwen de levering van glas producten hetzelfde als de levering van een wasmachine, bankstel, tafel etc. De chauffeur komt op speciaal verzoek met het glas naar u toe gereden en moet er vanuit kunnen gaan dat ie dit op een passende wijze kan leveren. Dit is niet te vergelijken met de levering door een pakketdienst. Wanneer het glas niet geleverd kan worden is de kans groot dat de producten retour komen en de levering zal helaas een week opschuiven vanwege de vaste routeschema's die worden gereden om e.e.a. rendabel te houden. We leveren glas en spiegels altijd op de begane grond tot de voordeur. De chauffeurs hebben helaas geen tijd of mogelijkheden om glas en/of spiegels naar andere verdiepingen/etages te tillen. 

Als je losse artikelen geleverd krijgt, dan gaat dit met de standaard pakketdienst. Hier hoef je niet voor thuis te blijven, die komen vanzelf nog een keer langs of je kan er een afspraak mee maken dat ze langs komen wanneer het jou uitkomt.

 

Wat als je vragen hebt na je levering?

Neem altijd even contact met ons op, we helpen je graag. Dat kan via de online chat, het telefoonnummer op de website of via ons contactformulier.

 

Wat als je niet tevreden bent? Of iets retour wilt sturen?

Voor klachten of retourzendingen hebben we een aparte pagina gemaakt, klik "hier voor annuleren en retouren" en "hier voor klachten".