Verzendkosten

Wat zijn de kosten voor verzending?

Om hier een goed antwoord op te kunnen geven moeten we een onderscheid maken tussen de levering van een glasbestelling, pakketlevering en de levering naar verschillende landen toe.

 

Voor maatwerk glas en spiegels geldt:

Tot een bedrag van € 400,- incl. BTW (€ 330,57 excl. BTW) zijn wij genoodzaakt verzendkosten in rekening te brengen. De levering van (maatwerk) glasartikelen wordt uitgevoerd met speciaal glastransport en de kosten hiervan zijn aanzienlijk hoger dan de levering van een normale pakketdienst. De verzendkosten kunnen ook nog eens verschillen per besteld product en de regio waar dit geleverd moet worden; het assortiment kan per fabrikant verschillen waardoor er soms ook verschillende leveringstarieven moeten worden berekend. De exacte verzendkosten van je order kan je terugvinden op de betaalpagina, net voordat je de bestelling definitief plaatst. Wij proberen deze kosten uiteraard zo laag mogelijk voor je te houden. Over het algemeen zijn de bezorgkosten voor maatwerk glas en spiegels € 35,00 en bij enkele producten/regio's kan dit € 45,00 bedragen.

Bij bestellingen boven de € 400,- nemen wij de transportkosten voor onze rekening. Het transport kost onszelf alsnog geld, want onze vervoerder rijdt echt niet gratis. Maar we geven deze transportkosten als daadwerkelijke korting aan je weg.

Wanneer je bij je glasbestelling ook montagespullen of andere producten hebt besteld, dan geldt hierbij dat we nooit meer zullen berekenen aan verzendkosten dan het leveringstarief van het maatwerk glas. 

 

Voor pakketjes die wijzelf versturen geldt:

De verzendtarieven van pakketjes zijn erg divers. Voor producten die wij zelf versturen maken we gebruik van Post.nl. Deze zendingen zijn als volgt onder te verdelen:

 

Binnen Nederland leveren we standaard producten middels:

  • brievenbuspakketje: € 6,25
  • normaal pakket tot 100 cm hoog: € 8,45
  • groter pakket tot 175 cm hoog: € 13,50
  • pakket met handtekening: € 9,75

 

Naar België leveren we standaard producten middels:

  • kleine zendingen tot 2 kg met track en trace: € 13,25
  • normaal pakket tot 100 cm hoog: € 12,75
  • groter pakket tot 150 cm hoog: € 16,45

 

Naar andere landen binnen de Europese Unie leveren we standaard producten middels:

  • normale pakketten tot 100 cm hoog: prijs varieert per land, zie hiervoor de betaalpagina voor het geldende tarief
  • groter pakket tot 150 cm hoog: prijs varieert per land, zie hiervoor de betaalpagina voor het geldende tarief

 

In bovengenoemde tarieven hebben we niet alleen de verzendkosten van post.nl gerekend maar ook een klein bedrag voor het verzamelen/verpakken van je order en de verpakkingskosten. Arbeidsuren, een doosje, bubbeltjesfolie, vulmateriaal en een verzendlabel zijn voor ons helaas ook niet gratis. Door deze kosten niet in de productprijs mee te tellen maar eenmalig in de verzendkosten mee te rekenen betaal je bij GlasBoertje altijd een eerlijke prijs voor het product en voor de verzending. Want laten we eerlijk zijn; echt alle orders gratis verzenden bestaat niet.... De vrachtwagen kost geld, de chauffeur wil ook graag betaald krijgen en de arbeid voor het verzamelen en verpakken is ook niet voor niets. Wanneer bedrijven schermen om alle orders "gratis te verzenden" dan betaal je deze alsnog ergens terug in een veel hogere productprijs.... Het is maar hoe je voor de gek gehouden wilt worden :-)...

 

Voor pakketjes die onze leveranciers rechtstreeks naar je versturen geldt:

De verzendtarieven van pakketjes zijn erg divers, elke leverancier werkt met zijn eigen vervoerder waar men bepaalde prijsafspraken mee heeft. Deze prijzen zijn ook weer afhankelijk van het soort product, lengte en gewicht. We kunnen deze tarieven helaas niet voor je uitwerken op deze pagina maar je kan deze wel terugvinden in de productpagina onder het tabblad "meer informatie". En uiteindelijk kan je de juiste verzendkosten ook weer terugvinden op de betaalpagina, vlak voor je de bestelling definitief plaatst.

 

Zijn er nog kosten als ik een order afhaal?

Het klinkt raar maar ook daar kunnen wat kosten aan verbonden zijn. Hoe zit dat dan? Wij kopen ons glas bij een aantal glasfabrikanten die de benodigde machines hebben om mooie producten te maken. In de productieprijzen wordt nog geen rekening gehouden met de kosten voor verzending of afhalen. Verzenden van glas kost uiteraard geld; er zal een auto met chauffeur moeten rijden en die kosten worden doorberekend. Maar ook bij het afhalen komen kosten kijken. Op de afhaallocatie moeten de geleverde goederen worden uitgezocht en klaar worden gezet, is er bedrijfsruimte beschikbaar gesteld voor afhaalorders, iemand zal je moeten ontvangen, de bestelling moet erbij worden gezocht, de producten worden overdragen en de order moet verder administratief worden afgehandeld. Deze inspanningen kosten bij elkaar opgeteld redelijk wat tijd, en hoe vervelend we het ook vinden, deze inspanningen moeten we dan ook aan je doorberekenen.

Omdat de afhaallocaties niet alles op voorraad hebben worden sommige artikelen alsnog per pakketdienst naar je opgestuurd. Of het wordt apart voor je besteld bij de fabrikant.
Stel dat je glas en een fles glasreiniger wilt ophalen in Oosterhout; het glas ligt in Oosterhout maar de glasreiniger ligt daar niet op voorraad. We zullen dit dan vanauit 's-Hertogenbosch moeten opsturen per pakketpost naar je huisadres of naar Oosterhout. Hiervoor maken we dus extra transportkosten welke we helaas aan je moeten doorberekenen.
Ook kan het voorkomen dat je iets besteld voor afhalen wat we speciaal moeten bestellen bij de fabrikant; dan moeten wij voor deze bestelling verzendkosten betalen bij onze toeleverancier. Ook deze kosten moeten we dan in rekening brengen.

En omdat we met verschillende fabrikanten werken hebben we ook te maken met verschillende afhaaltarieven. We zouden dan kunnen zeggen: "we maken alle prijzen gelijk", maar dan betaal je soms meer dan nodig is, maar dat willen we niet. Daarom hanteren we verschillende afhaaltarieven.

Je kan de afhaalkosten vinden op de betaalpagina. Daar kan je kiezen uit de verschillende afhaallocaties met daarbij behorende kosten. Doorgaans zal dit om en nabij de 5 tot 7 euro bedragen per order. Dit valt dus allemaal nogal redelijk mee.

 

Worden er nog administratiekosten of andere kosten berekend?

We proberen je natuurlijk niet op te zadelen met allerlei onnodige kosten maar soms ontkomen we er niet aan. Wanneer je bijvoorbeeld een bestelling zou plaatsen van maatwerk glas van bijv. € 15,00 incl. BTW dan moeten we hier helaas wel wat kosten voor doorberekenen, we noemen dit een "kleine ordertoeslag". Het verwerken van je order (van facturatie tot aan levering/afhalen) kost een bepaalde tijd en inspanning aan onze kant. En je kan begrijpen dat we dat met een verkoopprijs van € 15,- incl. BTW met maatwerk glas nooit rendabel krijgen. Wanneer je alleen glas zou bestellen wat onder de € 30,- zou kosten moeten we dus helaas € 7,50 "kleine ordertoeslag" in rekening brengen. Als we dit niet zouden doen dan zouden we maatwerk orders van glas en spiegels onder de € 30,- niet aan moeten nemen. Maar daarmee blokkeren we de bestelmogelijkheid en dat is ook niet de bedoeling. Want je moet natuurlijk wel iets kunnen bestellen wat je nodig hebt, ondanks de mogelijke meerprijs door bijvoorbeeld de kleine ordertoeslag. Dan kan je zelf altijd nog beslissen of je dit acceptabel vind of dat je bestelling toch ergens anders wilt plaatsen.

Deze kleine ordertoeslag geldt overigens alléén voor maatwerk glas en spiegels met een totaal productwaarde onder de € 30,- incl. BTW. Eventuele verzendkosten vallen niet binnen de grens van € 30,-.


Neem gerust even contact met ons op als je hier verder vragen over hebt.