Helpcentrum

 

Vragen over veiligheidsglas
Moet ik veiligheidsglas gebruiken?
In de meeste situaties is veiligheidsglas vereist. Dit staat omschreven in het bouwbesluit, welke onder andere verwijst naar de NEN2608. Lees in dit artikel meer over de werking, bepaling en toepasbaarheid veiligheid vlakglas. En waarom en wanneer dit voor jou ook geldt.
Bekijk alles
Leveringen en afhalen
Wat is de productie- en levertijd van mijn maatwerk glas of spiegel?
Om te beginnen: je kan maatwerk glas niet vergelijken met standaardpakketjes die je via o.a. Bol.com of Coolblue kan bestellen. Maatwerk glas vergt productie, planning en apart vervoer. En dit kost allemaal veel meer tijd dan een standaard product uit het schap halen en opsturen via een pakketdienst. Een maatwerk spiegel binnen 3 dagen geleverd op locatie lukt gewoonweg niet.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Op de betaalpagina kan je kiezen voor het afhalen van je bestelling op één van de afhaallocaties. De getoonde locaties kunnen afhankelijk zijn van de producten die in je winkelmandje staan.
Kan ik dit standaard artikel ook ergens ophalen?
Wij hebben een groot aantal standaard producten op onze website staan. Alle producten waarbij je de afmetingen in moet vullen zijn GEEN standaard producten (glas, spiegels, etc). De standaard producten liggen niet allemaal en overal op voorraad. Je kan dit nagaan door dit artikel toe te voegen aan je winkelmandje. Vervolgens kan je naar de betaalpagina gaan. Daar kan je kiezen voor "leveren" of "afhalen". Op deze manier kan je eenvoudig en vrijblijvend controleren of dit artikel kan worden afgehaald en waar dit zou kunnen. Als je meerdere artikelen in je winkelmandje hebt gedaan kan het zijn dat er bepaalde afhaallocaties wegvallen. Maar wees gerust; als afhalen niet mogelijk is dan kan je alsnog kiezen om je bestelling te laten bezorgen.
Waarom is mijn maatwerk glas of spiegel niet verpakt?
We leveren glas en spiegels met speciaal glasvervoer. Dat is een vrachtauto met een rek aan de zijkant en binnenkant waartegen glas en spiegels kunnen worden geplaatst en vervoerd. Door deze manier van vervoer is verpakken niet nodig tijdens het vervoer. Dit bespaart je niet alleen geld (inpakken en materiaal zijn prijzig) maar het is ook beter voor het milieu. Als je je spiegel toch wilt laten inpakken omdat je deze bijvoorbeeld zelf nog moet verplaatsen of opslaan dan kan dat tot een afmeting van 1000 x 2000 mm. Hier zitten echter wel kosten aan verbonden. Deze kan je terugvinden in de configurator. Grotere panelen kunnen niet worden ingepakt omdat het glas te zwaar is en door de verpakking heen zou scheuren, en omdat het dan te onhandelbaar zou worden met tillen en vervoeren.
Bekijk alles
Annuleren, retourneren en/of aanpassen bestelling
Kan ik de bestelling van maatwerk glas en/of spiegels aanpassen?
Vanaf het moment dat u een melding van ons heeft gehad dat uw bestelling in productie is gegaan kunnen we de order niet meer aanpassen. Controleer dus goed je bestelling voordat je deze plaatst.
Kan ik mijn maatwerk glas of spiegel ná de levering nog laten aanpassen?
Aanpassen van je glasproduct is niet altijd mogelijk. Gehard glas kan je bijvoorbeeld niet meer bewerken nadat het gehard is. Vraag bij ons na of het mogelijk is iets aan te passen. Houdt er wel rekening mee dat je transportkosten zal moeten betalen voor het ophalen en het opnieuw leveren van het glas, tenzij je dit op eigen gelegenheid brengt naar Den Bosch of Oosterhout. Ook het aanpassen van het glas brengt kosten met zich mee. Aanpassingen zijn geheel voor eigen risico.
Wat te doen als ik na de levering mijn maatwerk glas product wil laten aanpassen?
Wanneer een maatwerk glas product wel volgens jouw opgaaf is gemaakt (en inmiddels bij je afgeleverd) en je wilt deze alsnog laten aanpassen omdat het toch net niet past, dan is dit vaak wel mogelijk. Maar, het is helaas geen eenvoudige weg.
Kan ik de bestelling van maatwerk glas en/of spiegels annuleren?
Annuleren van op maat besteld glas en spiegels is niet mogelijk. Deze producten worden speciaal voor u gemaakt en bewerkt en kunnen we niet terug in de voorraad zetten. Derhalve vallen deze buiten het herroepingsrecht. Zodra u een mail van ons heeft ontvangen waarin we aangeven dat je bestelling in productie is gegaan is annuleren helaas niet meer mogelijk.
Kan ik mijn bestelling van losse artikelen wel annuleren?
Je bestelling van standaard voorraad producten kan gewoon worden geannuleerd. Als we de producten al hebben opgestuurd zal je deze wel op eigen kosten moeten retourneren naar ons. Bij goede retour ontvangst zullen we je het volledige aankoopbedrag (inclusief de door ons in rekening gebrachte verzendkosten) aan je terugstorten. Hier hebben we een retour procedure voor opgesteld. Deze kan je vinden op de pagina "annulering en retouren".
Bekijk alles
Algemeen
Welke maten glas en spiegels kan ik bestellen?
GlasBoertje.nl levert glas en spiegels op maat. Je kan dus zelf de maatvoering aangeven van het glas wat je nodig hebt. Er zitten echter wel wat technische en praktische restricties aan de afmetingen. Hele kleine glasplaten of spiegels zijn lastig te bewerken, hele grote panelen kunnen misschien breken bij vervoer of kunnen überhaupt niet op een bezorgauto worden geladen en er zijn restricties op het gebied van breukrisico ARBO wetgeving en letselveiligheid.
Wat zijn precies maatwerk glasartikelen?
Alle producten op onze website waar glas in zit zijn voor ons maatwerkproducten.
Wat zijn precies maatwerk glas en spiegels?
Alle producten waar glas en/of spiegels in zit zijn voor ons maatwerk artikelen. Alles wordt op maat gemaakt aan de hand van de klantwens. Ook de LED-spiegels die als vaste afmetingen op onze website staan vallen voor ons onder maatwerk artikelen. Maatwerk valt buiten het recht om te annuleren en/of retour te sturen.
Hoe werkt AfterPay?
AfterPay – Achteraf betalen (Nederland)
AfterPay voert voor GlasBoertje.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.
Worden er verzendkosten in rekening gebracht en hoe hoog zijn deze?
Ja, tot een bedrag van € 500,- zijn wij genoodzaakt verzendkosten in rekening te brengen. Wij zullen natuurlijk proberen deze kosten zo laag mogelijk te houden. De levering van glasartikelen wordt uitgevoerd middels speciaal glastransport en de kosten hiervan zijn echter wel aanzienlijk hoger dan de levering van een normale pakketdienst. De exacte verzendkosten van je order kun je terugvinden in het winkelmandje, net voordat je de bestelling plaatst.
Bekijk alles
Vragen over spiegels
Is een (veiligheids)spiegel van 6 mm dik genoeg voor de achterwand van een keuken? Ook achter het gasfornuis?
Een 6 mm dikke spiegel kan gebruikt worden als achterwand voor de keuken. Wanneer de hittebron binnen ca. 10 cm van de glasplaat of spiegel is dan zult u gehard glas moeten toepassen. Een spiegel is ongehard glas en zal door de hitte kapot gaan. Helaas zijn er geen goede oplossingen zoals geharde spiegels als achterwand voor de keuken. U komt dan uit op gehard gelakt glas.
Welke dikte kies ik voor mijn spiegel op maat?
We adviseren je om zoveel mogelijk te kiezen voor een 6 mm dikke spiegel. Er zijn ook andere dikte leverbaar zoals 3, 4 en 8 mm dikte. Waarbij 3 wel erg dun is, 8 mm eigenlijk wel heel erg dik is voor een spiegel en een 4 mm spiegel zou kunnen in bepaalde situaties.
Kan ik de bestelling van maatwerk glas en/of spiegels aanpassen?
Vanaf het moment dat u een melding van ons heeft gehad dat uw bestelling in productie is gegaan kunnen we de order niet meer aanpassen. Controleer dus goed je bestelling voordat je deze plaatst.
Hoe kan ik de randen van mijn spiegel op maat laten afwerken?
Zonder geslepen rand (onafgewerkt) zijn de randen van de spiegel net zo scherp als de rand van gebroken glas. Ook zitten er kleine beschadigingen aan de randen door het snijden en breken van de spiegel. Dit is niet zo erg als de randen in een kader of lijst komen. Als de randen in het zicht komen kies dan altijd voor polygeslepen randen. Als extra optie kan je nog kiezen voor facetgeslepen randen. Dat is een schuine en bredere slijprand rondom de spiegel.
Wanneer heb ik een veiligheidsfolie op mijn spiegel nodig?
Een veiligheidsfolie gebruik je in situaties waarbij er een mogelijkheid bestaat dat iemand tegen de spiegel kan vallen of stoten zodat deze kapot gaat, waardoor er grote stukken scherp spiegelglas naar beneden kunnen vallen of er letsel zou kunnen ontstaan. Je moet dan denken aan kamerhoge spiegels, spiegels in publieke locaties, sportgelegenheden, paskamers, spiegels in winkels, productieomgevingen etc. Stel altijd de veiligheid voorop in dit soort gevallen en oordeel zelf wat in jouw situatie past.
Bekijk alles
Vragen over enkel glas
Waar kan ik meer technische informatie over de producten van helder glas vinden?
Wanneer je algemene technische informatie wilt raadplegen zoals uitleg over de verschillende randafwerkingen, bewerkingen, productie en levertijden dan kan je het beste even kijken op de categorie pagina van helder glas. Onderaan die pagina staan de nodige veelgestelde vragen over de verschillende mogelijkheden.
Waar kan ik meer technische informatie over de producten van satijnglas vinden?
Wanneer je algemene technische informatie wilt raadplegen zoals uitleg over de verschillende randafwerkingen, bewerkingen, productie en levertijden dan kan je het beste even kijken op de categorie pagina van satijnglas. Onderaan die pagina staan de nodige veelgestelde vragen over de verschillende mogelijkheden.
Waar kan ik meer technische informatie over de producten van geluidswerend enkel glas vinden?
Wanneer je algemene technische informatie wilt raadplegen zoals uitleg over de verschillende randafwerkingen, bewerkingen, productie en levertijden dan kan je het beste even kijken op de categorie pagina van geluidswerend enkel glas. Onderaan die pagina staan de nodige veelgestelde vragen over de verschillende mogelijkheden.
Bekijk alles
Vragen over ongehard gelakt glas
Wat is de productie- en levertijd van mijn ongehard gelakt glas?
De standaard levertijden kan je altijd terugvinden bij het product. Op de productpagina staat een indicatieve productie- en levertijd. Deze levertijd kan oplopen bij bepaalde modellen, facetgeslepen randafwerking, gaten boren, zandstralen etc. etc. Als je zeker wilt weten dat je je ongehard gelakt glas op tijd in huis hebt zul je deze op tijd moeten bestellen. Je kan altijd even informeren bij ons of iets haalbaar is of om een actuele levertijd op te vragen. Tijdens de bouwvak en feestdagen zijn de meeste fabrieken gesloten en loopt de levertijd op. Houdt hier rekening mee.
Bekijk alles
Vragen over gehard glas
Wat is gehard glas?
Gehard glas is veiligheidsglas en is door het hardingsproces wel vijf keer zo sterk dan normaal glas (float glas). Gehard glas wordt vaak gebruikt als keukenwand, binnen- en buitendeur of voor een douche- en bad wand. Maar ook als tafelblad, dit komt omdat het geharde glas hittebestendig is tot 270 °C hiernaast is gehard glas ook bestand tegen temperatuurverschillen tot 200°C (normaal glas tot 50°C)
Waar kan ik meer technische informatie over de producten van gehard glas vinden?
Wanneer je algemene technische informatie wilt raadplegen zoals uitleg over de verschillende randafwerkingen, bewerkingen, productie en levertijden dan kan je het beste even kijken op de categorie pagina van gehard glas op maat bestellen. Onderaan die pagina staan de nodige veelgestelde vragen over de verschillende mogelijkheden.
Wat is de productie- en levertijd van mijn gehard glas?
De standaard levertijden kan je altijd terugvinden bij het product. Op de productpagina staat een indicatieve productie- en levertijd. Deze levertijd kan oplopen bij bepaalde modellen, facetgeslepen randafwerking, gaten boren, zandstralen etc. etc. Als je zeker wilt weten dat je je gehard glas op tijd in huis hebt zul je deze op tijd moeten bestellen. Je kan altijd even informeren bij ons of iets haalbaar is of om een actuele levertijd op te vragen. Tijdens de bouwvak en feestdagen zijn de meeste fabrieken gesloten en loopt de levertijd op. Houdt hier rekening mee.
Bekijk alles
Vragen over gelaagd glas
Wat is gelaagd glas?
Gelaagd glas is een samengesteld glasproduct waarbij twee of meer glasplaten met elkaar zijn samengevoegd met ertussen één of meerdere PVB-folies.
Kan gelaagd glas ook buiten worden gebruikt?
Ja hoor, gelaagd glas wordt vaak buiten gebruikt. Maar als je het buiten gaat gebruiken is het erg belangrijk dat je de kopse kant van het glas probeert te beschermen. Dat kan je bijvoorbeeld doen door de kopse kant van het glas af te kitten of een strip op de kopse kant te plaatsen.
Welke samenstelling van gelaagd glas heb ik nodig?
De dikte is afhankelijk van vele factoren waaronder de situatie, toeganklijkheid, afmeting, windbelasting, montagewijze en bij dakbeglazing is zelfs de hellingshoek belangrijk. In de meest standaard thuis situaties kun je gebruik maken van de NEN 3569 en de toelichting op de NEN 3569.
Wat heeft gelaagd glas met UV straling te maken?
De folies die tussen het glas zijn aangebracht houden UV straling tegen! Een handige bijkomstigheid waardoor je gordijnen niet zo snel meer zouden verkleuren en de UV straling buiten het huis blijft.
Welke soorten PVB-folies zijn er?
Er zijn verschillende soorten folies leverbaar. De meest voorkomende en degene die op voorraad liggen zijn: Normale heldere folie Matte folie Geluidswerende folie
Bekijk alles