Gelaagd glas 55.2 met matte folie (10,76 mm)
Gelaagd glas met ondoorzichtige veiligheidsfolie, dikte 10,76 mm, wordt op maat gemaakt
Meer informatie- Gratis verzending vanaf € 500,- (incl. BTW)
- Afhalen in NL of leveren in NL en Vlaanderen (m.u.v. Waddeneilanden)
- Relatief korte levertijden
- Betalen met o.a. iDeal, Riverty, Billink, Bancontact, PayPal en Creditcard
Gelaagd glas 55.2 matte folie (10,76 mm) valt onder de groep "veiligheidsglas", is 10,76 mm dik en bestaat uit twee glasplaten van 5 mm dikte met daartussen 2 matte PVB folies van totaal 0,76 mm dik. De folie is wit/melkachtig van kleur en hier kun je niet doorheen kijken. Licht komt er wel doorheen.
Deze glassoort wordt vaak gebruikt voor binnenbeglazing waar letselbeperkend glas noodzakelijk is. Door de aangescherpte regelgeving is het inmiddels in bijna elke situatie verplicht om gelaagd glas toe te passen. Bekijk goed welke glasdikte van gelaagd glas in jouw situatie noodzakelijk is. Dit is je eigen verantwoordelijkheid om de juiste soort te kiezen.
Belangrijkste kenmerken van gelaagd glas 55.2 met matte folie:
Gelaagd glas met matte folie
Ondoorzichtig helder glas
Bestaande uit 2 glasplaten van 5 mm, met daartussen een 0,76 mm dikke matte PVB folie
Laat geen UV-straling door
Geschikt voor binnen- en buitentoepassing
Standaard ongeslepen randafwerking, diverse randafwerkingen optioneel
Dit glas weegt 25 kg per m²
De vermelde prijs is een m² prijs
Op maat samen te stellen in de glasconfigurator
Gelaagd glas 55.2 met matte folie wordt door ons:
Op maat geleverd
Geleverd volgens opgegeven specificatie (let op! voor glas gelden productie toleranties!)
Geleverd op afleveradres. Ophalen is ook mogelijk, de ophaalopties staan vermeld op de betaalpagina
Aandachtspunten voor gelaagd glas 55.2 met matte folie:
Gelaagd glas kan buiten worden gebruikt, echter wanneer de kopse kanten van het glas langdurig bloot worden gesteld aan vocht dan is er een reële kans op délaminatie van het glas (loslaten van en/of ontstaat van luchtbellen tussen de glasplaten, aan de randen van het glas). Dit kan tot gevolg hebben dat de transparante folie in de loop der tijd wit wordt op deze plaatsen. Délaminatie is inherent aan het langdurig blootstellen van vocht aan de kopse kant van gelaagd glas en valt altijd buiten de garantie. Dit geldt niet alleen bij ons maar bij alle fabrieken en bedrijven die gelaagd glas leveren. Het is namelijk geen productiefout maar een producteigenschap waarvoor gewaarschuwd word
Je bent zelf ten alle tijden verantwoordelijk voor het toepassen van de in jouw land geldende veiligheidsnormen- en eisen ! In Nederland is dat onder andere de NEN-3569:2011 (“Vlakglas voor gebouwen – Risicobeperking van lichamelijk letsel door brekend en vallend glas – Eisen” voor Nederland).
Voor de productie van maatwerk glas zijn binnen de glasbranche toleranties bepaald op het gebied van maatvoering, kwaliteit en afwerking. Deze zijn branche breed en worden door alle glasbedrijven gehanteerd. Houdt er rekening mee dat het mogelijk is dat glas een kleine maatafwijking kan hebben (ca. 1 - 2 mm), en bepaalde minuscule beschadigingen niet altijd gereclameerd kunnen worden
Denk goed na over de juiste glasmaat. Zodra je bestelling in productie is gegaan zijn maatwijzigingen niet meer mogelijk
Binnen de glasbranche is het gebruikelijk om een minimale oppervlakte per stuk te berekenen. Dit is nodig omdat de handling van een order altijd nodig is en hiermee wordt voorkomen dat een glasplaatje bijv. € 1,50 zou gaan kosten, terwijl de feitelijke productiekosten veel hoger liggen. De minimaal te berekenen oppervlakte verschilt per product en staat vermeld onder het tabje "Meer informatie" op de productpagina.
Art. nr. | 300824 |
---|---|
Glasdikte in mm | 10.76 |
Glas kleur | mat |
Minimale productiemaat | 90 x 90 mm |
Maximale productiemaat | 2550 x 3210 mm |
Verwachte levertijd | 7-10 werkdagen |
Leveringsomvang | op maat gemaakt |
Leveringseenheid | per m² |
Verpakt in een | onverpakt |
Verzendkosten Nederland | 37,50 |
Verzendkosten België | 37,50 |
Verzendkosten rest Europa | Dit artikel kan alleen naar NL en BE worden verstuurd |
Afhalen mogelijk? | Ja, ophalen kan in:, Oosterhout (Noord-Brabant), 's-Hertogenbosch, (Deze locaties zijn alleen ophaalpunten, hier vindt geen productie plaats! Bestelling altijd via de website plaatsen) |
Minimum m² (per stuk) | 0.50 |
Kan mijn bestelling worden geleverd?
Jazeker! We leveren maatwerk glas en spiegels in geheel Nederland (met uitzondering van de Waddeneilanden) en het Nederlandstalig gedeelte van België. Glas en spiegels wordt geleverd met speciaal glastransport; een busje of vrachtwagentje waar glas aan de binnenkant en zijkant kan worden geplaatst. Op deze manier ben je verzekerd van optimaal vervoer en dat je bestelling goed wordt afgeleverd. Het risico van breuk en/of beschadiging tijdens transport wordt geheel door ons gedragen. Weer een garantie dat je jouw bestelling netjes en onbeschadigd geleverd krijgt.
Bij je bestelling kan je twee adressen opgeven. Het factuuradres en het afleveradres. Hierdoor kan je eenvoudig je glaswerk laten leveren, op de plaats waar jij het nodig hebt. En wanneer je ingelogd bent, kan je meerdere afleveradressen erin zetten, en dat is dan weer handig als je ondernemer bent en op wisselende locaties glas nodig hebt.
Het is belangrijk om te weten dat de leveringen plaatsvinden met glas bestelbusjes. Deze bestelwagens zijn speciaal ingericht om glas en spiegels op een goede manier te vervoeren. Er zit één chauffeur op een bestelbusje die een glasplaat of spiegel mag tillen van ca. 20 kg (ARBO wetgeving) en die maximaal 1000 x 2000 mm groot is. Bij grotere afmetingen of zwaardere glaspanelen en/of spiegels is het noodzakelijk dat er iemand aanwezig is die het glas in ontvangst kan nemen en de chauffeur even kan helpen de glaspanelen van zijn bestelauto te tillen.
De levering vindt plaats op de begane grond, over de drempel van de eerste deur; bij een woonhuis wil dat zeggen in de gang, bij een appartementengebouw betekent dit in de centrale entreehal (de spiegel wordt helaas niet in de lift geplaatst). Levering op verdiepingen kan de vervoerder helaas niet doen vanwege hun planning en verdere route van die dag.
Wij zijn hier geen uitzondering in, elke glaswebshop werkt op ongeveer dezelfde manier, echter wij communiceren dit duidelijk zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan over de wijze van levering. Op deze manier weet je precies wat je van ons mag verwachten.
Wanneer wordt er geleverd?
Om het glastransport efficient te laten verlopen leveren we volgens vaste routes. In het kaartje staan getallen, dit zijn de eerste twee getallen van je postcode. De kleur op de kaart vertegenwoordigd een routedag. Kijk in de legenda om te zien welke kleur bij welke afleverdag hoort. Als de levering losse onderdelen betreft (en dus geen glas producten), dan zullen we de pakketdienst hiervoor inschakelen. Deze bezorgen vaak binnen 1-2 werkdagen uw pakket af. Als we een track-en-trace code hebben, dan zullen we deze naar je toe sturen zodat je je pakket kan volgen. Kijk op de product pagina´s voor een indicatie van productie/levertijd.
De levering van glas artikelen is te vergelijken met de levering van een wasmachine of bankstel. Het is een duurzaam en delicaat product wat je niet zomaar met de pakketdienst laat afleveren. Het wordt netjes geleverd en het is dan wel wenselijk dat er iemand aanwezig is op het moment van leveren. Je ontvangt ruim vantevoren een afleverdatum per e-mail. En 1-2 werkdagen voor de levering sturen we je nog een update met een tijdsindicatie van levering.
Mocht je niet thuis kunnen zijn, dan zijn er voldoende andere mogelijkheden te bedenken; we kunnen de bestelling bij de buren afleveren, deze achter in de tuin, onder een carport, in de schuur neerzetten of een andere plaats die jezelf veilig acht, de levering een week doorschuiven etc. etc. Mar meldt dit a.u.b. wel tijdig aan ons zodat we de chauffeur vooraf duidelijke instructies kunnen meegeven. Hiermee voorkomen last-minute uitzoekwerk als de chauffeur bij je voor de deur staat en niemand aantreft. Als de chauffeur niemand treft bij de levering en niet weet wat hij met de bestelling moet doen, dan zal deze de spullen mee retour nemen en schuift de levering een week op. Helaas zijn we dan genoodzaakt de transportkosten voor deze extra levering wel door te berekenen.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Ook dat kan! Geef dan bij het afronden van je bestelling aan dat je de bestelling graag zou willen ophalen. De afhaal locaties staan op de betaalpagina vermeld. Op het moment dat je bestelling daar klaar zal staan, zullen we je informeren over de ophaalmogelijkheden, tijden etc. etc. Er zijn een aantal afhaallocaties die kosten doorberekenen voor het ontvangen van je bestelling en de afhandeling voor het afhalen van je bestelling. Deze kosten worden ook aan ons doorberekend en we moeten deze helaas ook aan jou doorberekenen, hoe vervelend we dit ook vinden... De losse producten (niet-glas producten) liggen niet op alle afhaal locaties op voorraad en deze zullen we naar je moeten opsturen. Deze verzendkosten zullen we helaas ook moeten doorberekenen. Deze staan ook vermeld op betaalpagina, als totaal bij de afhaalkosten van de afhaallocaties.
Een aantal afhaallocaties zijn beperkt in openingstijden. Dit zijn bedrijfslocaties die normale kantoortijden kennen en sommige locaties zijn op vrijdagmiddag om 15:00 uur gesloten. Houdt hier wel rekening mee als je kiest voor afhalen. Afhalen bij GlasBoertje kan natuurlijk ook, dan zijn we wat flexibeler wat tijden betreft.
Wanneer je kiest voor de afhaal optie dan is het vanzelfsprekend dat het risico van breuk en/of beschadiging bij het afhalen ook wordt overgedragen. Controleer bij afhalen je bestelling dus goed voordat je deze meeneemt.