Doorkijkspiegel / spionspiegel / confrontatiespiegel 6 mm (grijs)

Levertijd: 2-3 werkweken
Art. nr.
300517

Doorkijkspiegel, dikte 6 mm, grijze spiegelkleur, bedoeld voor observaties en/of confrontaties

Meer informatie
€ 304,00
per m²
  • Gratis verzending vanaf € 500,- Incl. BTW
  • Afhalen in NL of leveren in NL en Vlaanderen (m.u.v. Waddeneilanden)
  • Relatief korte levertijden
  • Afrekenen met o.a. iDeal, AfterPay, Billink, Bancontact, PayPal, Creditcard of overboeking

Een doorkijkspiegel wordt ook wel een spionspiegel, spionglas of confrontatiespiegel genoemd. De unieke metaalcoating zorgt ervoor dat je wel vanuit een donkere ruimte naar een lichte ruimte kan kijken, maar andersom niet. De coating is hoogreflecterend en werkt het beste als de ruimte die je wilt aanschouwen licht is, en de ruimte van waaruit geobserveerd is donker wordt gehouden. Als het licht niet optimaal is dan doe je afbreuk aan de functionaliteit van deze spiegelsoort.

Een confrontatiespiegel is niet van normaal helder glas gemaakt maar van grijs glas. Hierdoor is het doorzicht wat donkerder maar het is wel nodig om de confrontatiespiegel goed tot zijn recht te laten komen.

Soms wordt deze spiegelsoort gebruikt om een Smart Mirror van te maken. Inmiddels is daar een betere spiegelsoort voor ontwikkelt, echter deze is wel een stuk duurder dan een confrontatiespiegel. Omdat de confrontatiespiegel is gemaakt van grijs getint glas heb je een wat minder felle doorkijk van het display achter de spiegel.

 

Belangrijkste kenmerken van een confrontatiespiegel:

tick-marks  Grijs getint glas, met een dunne zilverlaag aan de voorkant
tick-marks  Geschikt voor binnen toepassing
tick-marks  Standaard ongeslepen randafwerking, alleen polygeslepen rand optioneel
tick-marks  Dit glas weegt 15 kg per m² 
tick-marks  De vermelde prijs is een m² prijs
tick-marks  Op maat samen te stellen in de glasconfigurator

 

Confrontatiespiegel wordt door ons:

tick-marks  Op maat geleverd
tick-marks  Geleverd volgens opgegeven specificatie (let op! voor glas gelden productie toleranties!)
tick-marks  Geleverd op afleveradres. Ophalen is ook mogelijk, de ophaalopties staan vermeld op de betaalpagina

 

Aandachtspunten voor confrontatiespiegel:

tick-marks  De metaalcoating is wel bestand tegen impact maar houdt er rekening mee dat deze krasgevoelig is als je dit op de verkeerde manier behandeld. Gebruik voor het schoonmaken milde schoonmaakproducten een zachte doek
tick-marks  Voor de productie van maatwerk glas zijn binnen de glasbranche toleranties bepaald op het gebied van maatvoering, kwaliteit en afwerking. Deze zijn branche breed en worden door alle glasbedrijven gehanteerd. Houdt er rekening mee dat het mogelijk is dat glas een kleine maatafwijking kan hebben (ca. 1 - 2 mm), en bepaalde minuscule beschadigingen niet altijd gereclameerd kunnen worden
tick-marks  Denk goed na over de juiste glasmaat. Zodra je bestelling in productie is gegaan zijn maatwijzigingen niet meer mogelijk
tick-marks  Binnen de glasbranche is het gebruikelijk om een minimale oppervlakte per stuk te berekenen. Dit is nodig omdat de handling van een order altijd nodig is en hiermee wordt voorkomen dat een glasplaatje bijv. € 1,50 zou gaan kosten, terwijl de feitelijke productiekosten veel hoger liggen. De minimaal te berekenen oppervlakte verschilt per product en staat vermeld onder het tabje "Meer informatie" op de productpagina.

Meer informatie
Art. nr.300517
Glasdikte in mm6
Glas kleurgrijze spiegel
Minimale productiemaat90 x 90 mm
Maximale productiemaat1400 x 3000 mm
Verwachte levertijd2-3 werkweken
Leveringsomvangper m²
Leveringseenheidper m²
Verpakt in eenonverpakt
Verzendkosten Nederland37,50
Verzendkosten België37,50
Verzendkosten rest EuropaDit artikel kan alleen naar NL en BE worden verstuurd
Afhalen mogelijk?Ja, ophalen kan in:, Oosterhout (Noord-Brabant), 's-Hertogenbosch, (Deze locaties zijn alleen ophaalpunten, hier vindt geen productie plaats! Bestelling altijd via de website plaatsen)
Minimum m² (per stuk)0.40
Customer Questions
Welke maten glas en spiegels kan ik bestellen?
GlasBoertje.nl levert glas en spiegels op maat. Je kan dus zelf de maatvoering aangeven van het glas wat je nodig hebt. Er zitten echter wel wat technische en praktische restricties aan de afmetingen. Hele kleine glasplaten of spiegels zijn lastig te bewerken, hele grote panelen kunnen misschien breken bij vervoer of kunnen überhaupt niet op een bezorgauto worden geladen en er zijn restricties op het gebied van breukrisico ARBO wetgeving en letselveiligheid.
Wat is de productie- en levertijd van mijn spiegel op maat?
De standaard levertijden kan je altijd terugvinden bij het product. Op de productpagina staat een indicatieve productie- en levertijd. Deze levertijd kan oplopen bij bepaalde modellen, facetgeslepen randafwerking, gaten boren, zandstralen etc. etc. Als je zeker wilt weten dat je je spiegel op tijd in huis hebt zul je deze op tijd moeten bestellen. Je kan altijd even informeren bij ons of iets haalbaar is of om een actuele levertijd op te vragen. Tijdens de bouwvak en feestdagen zijn de meeste fabrieken gesloten en loopt de levertijd op. Houd hier rekening mee.
Waarom is mijn maatwerk glas of spiegel niet verpakt?
We leveren glas en spiegels met speciaal glasvervoer. Dat is een vrachtauto met een rek aan de zijkant en binnenkant waartegen glas en spiegels kunnen worden geplaatst en vervoerd. Door deze manier van vervoer is verpakken niet nodig tijdens het vervoer. Dit bespaart je niet alleen geld (inpakken en materiaal zijn prijzig) maar het is ook beter voor het milieu. Als je je spiegel toch wilt laten inpakken omdat je deze bijvoorbeeld zelf nog moet verplaatsen of opslaan dan kan dat tot een afmeting van 1000 x 2000 mm. Hier zitten echter wel kosten aan verbonden. Deze kan je terugvinden in de configurator. Grotere panelen kunnen niet worden ingepakt omdat het glas te zwaar is en door de verpakking heen zou scheuren, en omdat het dan te onhandelbaar zou worden met tillen en vervoeren.

Kan mijn bestelling worden geleverd?

Jazeker! We leveren maatwerk glas en spiegels in geheel Nederland (met uitzondering van de Waddeneilanden) en het Nederlandstalig gedeelte van België. Glas en spiegels wordt geleverd met speciaal glastransport; een busje of vrachtwagentje waar glas aan de binnenkant en zijkant kan worden geplaatst. Op deze manier ben je verzekerd van optimaal vervoer en dat je bestelling goed wordt afgeleverd. Het risico van breuk en/of beschadiging tijdens transport wordt geheel door ons gedragen. Weer een garantie dat je jouw bestelling netjes en onbeschadigd geleverd krijgt. 

Bij je bestelling kan je twee adressen opgeven. Het factuuradres en het afleveradres. Hierdoor kan je eenvoudig je glaswerk laten leveren, op de plaats waar jij het nodig hebt. En wanneer je ingelogd bent, kan je meerdere afleveradressen erin zetten, en dat is dan weer handig als je ondernemer bent en op wisselende locaties glas nodig hebt.

Het is belangrijk om te weten dat de leveringen plaatsvinden met glas bestelbusjes. Deze bestelwagens zijn speciaal ingericht om glas en spiegels op een goede manier te vervoeren. Er zit één chauffeur op een bestelbusje die een glasplaat of spiegel mag tillen van ca. 20 kg (ARBO wetgeving) en die maximaal 1000 x 2000 mm groot is. Bij grotere afmetingen of zwaardere glaspanelen en/of spiegels is het noodzakelijk dat er iemand aanwezig is die het glas in ontvangst kan nemen en de chauffeur even kan helpen de glaspanelen van zijn bestelauto te tillen. 
De levering vindt plaats op de begane grond, over de drempel van de eerste deur; bij een woonhuis wil dat zeggen in de gang, bij een appartementengebouw betekent dit in de centrale entreehal (de spiegel wordt helaas niet in de lift geplaatst). Levering op verdiepingen kan de vervoerder helaas niet doen vanwege hun planning en verdere route van die dag.
Wij zijn hier geen uitzondering in, elke glaswebshop werkt op ongeveer dezelfde manier, echter wij communiceren dit duidelijk zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan over de wijze van levering. Op deze manier weet je precies wat je van ons mag verwachten. 

 

Wanneer wordt er geleverd?

Om het glastransport efficient te laten verlopen leveren we volgens vaste routes. In het kaartje staan getallen, dit zijn de eerste twee getallen van je postcode. De kleur op de kaart vertegenwoordigd een routedag. Kijk in de legenda om te zien welke kleur bij welke afleverdag hoort. Als de levering losse onderdelen betreft (en dus geen glas producten), dan zullen we de pakketdienst hiervoor inschakelen. Deze bezorgen vaak binnen 1-2 werkdagen uw pakket af. Als we een track-en-trace code hebben, dan zullen we deze naar je toe sturen zodat je je pakket kan volgen. Kijk op de product pagina´s voor een indicatie van productie/levertijd.

De levering van glas artikelen is te vergelijken met de levering van een wasmachine of bankstel. Het is een duurzaam en delicaat product wat je niet zomaar met de pakketdienst laat afleveren. Het wordt netjes geleverd en het is dan wel wenselijk dat er iemand aanwezig is op het moment van leveren. Je ontvangt ruim vantevoren een afleverdatum per e-mail. En 1-2 werkdagen voor de levering sturen we je nog een update met een tijdsindicatie van levering.

Mocht je niet thuis kunnen zijn, dan zijn er voldoende andere mogelijkheden te bedenken; we kunnen de bestelling bij de buren afleveren, deze achter in de tuin, onder een carport, in de schuur neerzetten of een andere plaats die jezelf veilig acht, de levering een week doorschuiven etc. etc. Mar meldt dit a.u.b. wel tijdig aan ons zodat we de chauffeur vooraf duidelijke instructies kunnen meegeven. Hiermee voorkomen last-minute uitzoekwerk als de chauffeur bij je voor de deur staat en niemand aantreft. Als de chauffeur niemand treft bij de levering en niet weet wat hij met de bestelling moet doen, dan zal deze de spullen mee retour nemen en schuift de levering een week op. Helaas zijn we dan genoodzaakt de transportkosten voor deze extra levering wel door te berekenen.

Leveringsplattegrond

 

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ook dat kan! Geef dan bij het afronden van je bestelling aan dat je de bestelling graag zou willen ophalen. De afhaal locaties staan op de betaalpagina vermeld. Op het moment dat je bestelling daar klaar zal staan, zullen we je informeren over de ophaalmogelijkheden, tijden etc. etc. Er zijn een aantal afhaallocaties die kosten doorberekenen voor het ontvangen van je bestelling en de afhandeling voor het afhalen van je bestelling. Deze kosten worden ook aan ons doorberekend en we moeten deze helaas ook aan jou doorberekenen, hoe vervelend we dit ook vinden... De losse producten (niet-glas producten) liggen niet op alle afhaal locaties op voorraad en deze zullen we naar je moeten opsturen. Deze verzendkosten zullen we helaas ook moeten doorberekenen. Deze staan ook vermeld op betaalpagina, als totaal bij de afhaalkosten van de afhaallocaties.

Een aantal afhaallocaties zijn beperkt in openingstijden. Dit zijn bedrijfslocaties die normale kantoortijden kennen en sommige locaties zijn op vrijdagmiddag om 15:00 uur gesloten. Houdt hier wel rekening mee als je kiest voor afhalen. Afhalen bij GlasBoertje kan natuurlijk ook, dan zijn we wat flexibeler wat tijden betreft.

Wanneer je kiest voor de afhaal optie dan is het vanzelfsprekend dat het risico van breuk en/of beschadiging bij het afhalen ook wordt overgedragen. Controleer bij afhalen je bestelling dus goed voordat je deze meeneemt.