Badkamerspiegel op maat

Badkamerspiegel op maat samenstellen!

Een badkamerspiegel kan je simpel op maat samenstellen en bestellen met onze badkamerspiegel configurator. Tijdens het samenstellen van je op maat gemaakte badkamerspiegel wordt je geadviseerd door deze configurator. Je kan verschillende modellen kiezen, gewenste afmetingen invoeren en verschillende soorten en dikte badkamerspiegels kiezen. Vervolgens kan je nog een rand- en hoekafwerkingen selecteren. Elke stap is eenvoudig te doorlopen en je wordt geholpen tijdens de configuratie; deze laat alleen producten en combinaties zien die je technisch gezien kan combineren en geschikt zijn als badkamerspiegel.

In de configurator kan je als extra opties ook nog kiezen voor spiegelverwarming, bijpassende montagematerialen en/of onderhoudsartikelen. Tegen een eerlijke en betaalbare prijs, in nog geen minuut geregeld !

Product impressies

Producten

Badkamerspiegel op maat bestellen

Heb je een lastige situatie in je badkamer, passen de standaard afmetingen spiegels niet bij je wastafelmeubel, of zijn de standaard oplossingen misschien toch niet naar je smaak en wens? GlasBoertje levert maatwerk badkamerspiegels, en dat tegen een betaalbare prijs.

Onze badkamerspiegel configurator helpt je bij het samenstellen van de juiste spiegel, compleet met de geadviseerde bevestigingsmaterialen en onderhoudsmiddelen. Als online glashandel leveren we wel spiegelglas maar helaas geen spiegels met een lijst.

Soorten badkamerspiegels

Er zijn veel verschillende soorten en spiegels te koop. Maar welke spiegel moet je nou hebben voor de badkamer en het toilet? En hoe monteer je deze? Om het makkelijk voor je te maken hebben we op de configurator pagina een voorselectie gemaakt van de juiste spiegels, randafwerkingen, extra opties, bevestigingsmaterialen en onderhoudsmiddelen. Een badkamerspiegel is in veel gevallen een functionele spiegel. Je wil jezelf goed kunnen zien. Hier zal je dan ook geen gekleurde of andere spiegels tegen komen.

Veiligheidsspiegels in de badkamer

Er zijn ook spiegel leverbaar met een veiligheidsfolie. Deze zorgt ervoor dat wanneer de spiegel stuk zou gaan er geen gevaarlijke stukken glas naar beneden zullen vallen. Soms heb je deze zekerheid en veiligheid nodig, maar in de badkamer zijn er zeer weinig situaties waarbij je tegen de spiegel aan zou kunnen vallen en deze kapot zou kunnen gaan. De meeste badkamerspiegels hangen tenslotte op zichthoogte boven de wastafel.

De veiligheidsfolie geeft wel extra zekerheid maar beperkt je ook in het toepassen van bijvoorbeeld een spiegelverwarming of blinde montagesets. Bedenk goed of dit in jouw situaties een goede keus is.

Hoe bestel ik een badkamerspiegel op maat?

Op deze pagina staan er meerdere knoppen met "samenstellen" of "stel samen". Als je hierop klopt kom je in de online configurator voor badkamerspiegels op maat. Deze gaat je helpen bij het maken van je keuze. We hebben de opties beperkt gehouden zodat je alleen de juiste glassoorten en montagematerialen in de juiste combinaties kan kiezen. De combinaties die niet kunnen worden gemaakt worden automatisch geblokkeerd. Hierdoor kan je geen fouten maken. Als we de bestelling hebben gehad, controleren we deze ook altijd nog extra of de gekozen combinatie logisch is. Op deze manier kom je later nooit voor verrassingen te staan. De levertijd is afhankelijk van spiegelsoort, bewerking, model etc. maar je kan er vanuit gaan dat in de meeste gevallen de spiegel geleverd kan worden binnen 5 - 12 werkdagen.

We houden je goed op de hoogte in de tijd dat je in afwachting bent van de levering, je ontvangt een mail wanneer de bestelling in productie is gegaan, op welke dag de levering gaat plaatsvinden en twee werkdagen voor de levering ontvang je ook nog een tijdsindicatie van de levering per mail.

We hebben een speciale pagina waar wat meer informatie staat over het leveren en afhalen van je bestelling.

Ik wil graag meer weten over badkamerspiegel op maat! Wat nu?

Hieronder hebben we een aantal "meestgestelde vragen" staan die antwoord geven op zaken die specifiek gericht zijn op deze productgroep. Voor jouw gemak hebben we er ook enkele veelgestelde vragen over algemene zaken neergezet, zoals over het verpakken, de levertijd en de bezorgkosten. En mis je toch nog antwoorden op je vragen? Neem dan gerust even contact met ons op ! Dat kan met de chat functie rechtsonder in beeld, ons contactformulier of bel ons even op nummer 073 - 822 38 66.

FAQ

Welke dikte spiegel heb ik nodig voor de badkamer?

De dikte van de spiegel die je nodig hebt is afhankelijk van het formaat van de spiegel en de manier hoe je deze gaat monteren. Om een lachspiegeleffect te voorkomen houd je de basisregel in gedachte: "Hoe groter de spiegel, hoe groter de kans op een vertekening van het spiegelbeeld". Probeer de spiegel daarom altijd zo vlak mogelijk te monteren. Hoe vlakker deze gemonteerd is, hoe kleiner de kans op vertekening.

Als je een spiegel gaat integelen maakt de dikte niet zoveel uit voor de stevigheid mits deze aan de achterzijde voldoende ondersteund is (volledig verlijmd tegen een vlakke ondergrond). Voor het tegengaan van een vertekening van het beeld zit je met een 6 mm spiegel echter wel een stuk veiliger.

Wanneer je een spiegel gaat monteren met de blinde montagesets, dan adviseer ik om altijd te kiezen voor een 6 mm dikke spiegel. Omdat de spiegel ca. 1.5 cm van de muur lijkt te zweven is deze kwetsbaarder en is het verstandig een stevige spiegel te kiezen. De 6 mm spiegel met veiligheidsfolie is helaas niet te gebruiken met deze blinde montagesets omdat deze niet voloende langdurige hechting hebben op de veiligheidsfolie.

Bij montage met spiegeltape volstaat een 4 mm dikke spiegel. Spiegeltape kan je gebruiken op het moment dat je badkamer muur 100% recht is. Als dit niet geval is, dan zal de tape kunnen onthechten en de spiegel naar beneden vallen. Schat dus goed in of het verstandig is om de tape te gebruiken.

Bij de spiegelklemmen kan je zowel een 4 mm als 6 mm dikke spiegel gebruiken. Hierbij is wel aan te raden de spiegel uit te voeren met een veiligheidsfolie.

Wat is een veiligheidsfolie op een spiegel?

Er is de mogelijkheid spiegels te bestellen met een veiligheidsfolie. Deze folie zit achterop normaal spiegelglas geplakt en zorgt ervoor dat bij beschadiging of breuk van de spiegel er geen gevaarlijke stukken glas naar beneden zullen vallen. Deze zullen dan aan de plakfolie blijven hangen. Als je dan toch kiest voor veiligheid, is het altijd verstandig om te kiezen voor een spiegel van 6 mm dike in combinatie met de veiligheidsfolie. De sterkte van de spiegel in combinatie met de folie zorgt voor optimale veiligheid.

We hebben ook een 4 mm spiegel met folie in het assortiment, maar dat adviseren we dan als alternatief te gebruiken op de 6 mm dikke spiegel met folie. Als je bijvoorbeeld niet zou uitkomen met de dikte of het gewicht van de spiegel (een 6 mm dikke spiegel weegt 15 kg/m2 en een 4 mm dikke spiegel weegt 10 kg/m2).

Zijn er ook gekleurde spiegels voor de badkamer?

De meeste spiegels in de badkamer worden gebruikt als functionele spiegel. Het is dan ook belangrijk een normale en heldere spiegel te gebruken. Er zijn ook brons- en grijs gekleurde spiegels te koop maar deze zijn minder geschikt als fucntionele badkamerspiegel. De kleur van het glas is bruin- of grijs getint waardoor de reflectie ook donkerder is. Vergelijk het alsof je in een normale spiegel kijkt maar dan met slecht licht. We hebben de gekleurde spiegels bewust niet opgenomen in het assortiment badkamer spiegels omdat dit alleen maar verwarring kan brengen en je onbewust een verkeerde spiegel besteld.

Hoe voorkom ik condens op mijn spiegel?

Condens is niets meer dan een afzetting van waterdamp uit de lucht op een koude ondergrond. Je kan condens op je spiegel voorkomen door goed te ventileren in je badkamer. Je voert dan tenslotte de waterdamp af en deze zal zich dan ook niet afzetten op je spiegel. Wanneer je een badkamer hebt die onvoldoende ventilatie heeft, dan biedt een spiegelverwarming een uitkomst. De verwarming zorgt ervoor dat de spiegel wordt opgewarmd zodat de waterdamp in de lucht zich niet zal afzetten op je spiegel. Deze is tenslotte niet meer koud. Hierdoor blijft je spiegel helder en schoon.

De spiegelverwarming breng je achterop de spiegel aan en sluit je aan op een lichtpunt achter de spiegel. Wanneer je het licht aan doet, zal de verwarming ook aan gaan. Onze verwarmingen hebben geen transformator (scheelt veel ruimte achter de spiegel), zijn zelfregulerend en kunnen direct op het lichtpunt worden aangesloten.

Er zijn wel enkele beperkingen bij het gebruik van een spiegelverwarming:

  • Je zal altijd ruimte vrij moeten laten tussen de spiegel en de muur zodat er achter de spiegel geen warme lucht ophoopt. De warme lucht moet kunnen opstijgen en weg kunnen achter de spiegel. Als er teveel warmte ophoopt achter de spiegel bestaat de kans dat de spiegel zal breken door de opgebouwde hitte.
  • De verwarming verwarmt alleen dat stuk waar deze op is aangebracht en een kleine uitstraling van enkele centimeters daarbuiten. Het is gebruikelijk dat op de plaats waar geen verwarming achter zit, alsnog condensvorming kan optreden.
  • Een spiegel met spiegelverwarming kan je niet monteren met lijm en/of tape. Je kan dit wel doen met spiegelklemmen of de blinde bevestigingssets die we in het assortiment hebben. Houd er wel rekening mee dat de verwarming NIET in contact mag staan met de bevestigingsmaterialen.

Wat is een gelaagde spiegel (oftewel een dubbelzijdige spiegel)?

Dit is een spiegel die is samengesteld uit twee spiegels van 3 mm dikte. Deze zijn met de achterkant aan elkaar verlijmd. Hierdoor krijg je een spiegel die aan beide zijden een spiegelfunctie heeft. Deze spiegelsoort wordt gebruikt voor het maken van bijvoorbeeld spiegeldeurtjes of wanneer je aan beide zijden een spiegel nodig zou hebben. 

Wat is de productie- en levertijd van mijn badkamer spiegel op maat?

Een maatwerk badkamerspiegel kan je niet vergelijken met een standaard spiegel die ergens op voorraad ligt. Maatwerk vergt nog productie, planning en apart vervoer op het moment dat je bestelling is geplaatst. En dit kost veel meer tijd dan een standaard product uit het schap halen en opsturen via een pakketdienst. Een maatwerk spiegel binnen 3 dagen geleverd op locatie lukt gewoonweg niet.

Indicatie productie/levertijden

De productie- en levertijd varieert van enkele dagen tot soms wel 5 weken; oftewel dit it is erg afhankelijk van de specificaties van je bestelling, het bestelmoment en de vaste dagen van levering in je opgegeven afleveradres. Als we uitgaan van een normale periode kan je globaal rekening met de volgende productie/levertijden:

  • standaard glas en spiegels: ca. 5 - 15 werkdagen
  • veiligheidsspiegel met facetrand: ca. 15 - 25 werkdagen

(bovenstaande betreft ook eenvoudige modellen, rondom plat polyslijpen en/of facetrand en op basis van levering. Bovenstaande is louter indicatief en hieraan kunnen geen rechten worden ontleend)

 

Drukke perioden

Tijdens de bouwvak en de kerstperiode zijn veel glasfabrieken gesloten. Hierdoor is het in de weken vóór en ná die sluiting extra druk. De productie capaciteiten lopen vol en de levertijden nemen toe. Houd rond deze periode rekening met een extra productietijd van ca. 1 week. Vanzelfsprekend wordt er in de week van kerst en de week van oud en nieuw geen glas geleverd. Door de langere productietijd van ca. 1 week en 2 weken geen levering kan je bestelling er dus 2 tot 3 weken langer over doen dan normaal het geval is. Ook in de bouwvak is er een korte periode (ca. 1 week) dat er geen leveringen plaatsvinden. En wil je je glas dan toch op tijd in huis hebben? Bestel dan op tijd ! :-)

Aflever planning en schema

Nadat je bestelling is gemaakt zal deze nog bij je moeten worden geleverd. We komen 1x in de week in de woonplaats waar we je bestelling moeten leveren. Is je bestelling dan nog helaas niet klaar, dan schuift de levering een week op. De planning van de routes kan je vinden op de pagina leveren & afhalen. Uiteraard doen we altijd ons uiterste best de levertijd zo kort mogelijk te houden.

Is afhalen sneller?

Wanneer je ervoor kiest om je glas op te halen bij één van de afhaallocaties wil niet zeggen dat je bestelling dan ook eerder klaar is. Veel afhaallocaties krijg hun glas aangeleverd vanuit een centrale productielocatie en dan heb je alsnog dezelfde levertijd. Soms ook wat langer omdat dit van een andere fabrikant vandaan komt, en die heeft iets meer tijd nodig voor de order- en productie afhandeling.

Wil je het zekere voor het onzekere? Neem dan even contact met ons op via ons contactformulier, mail, online chat of telefoon. We helpen je graag verder !

Waarom is mijn maatwerk glas of spiegel niet verpakt?

Levering van glas en spiegels

Je maatwerk glas en/of spiegel wordt vervoerd met speciaal glastransport. Dit gebeurt met een vrachtauto die aan de binnenkant en de zijkant een rek heeft om glas op te kunnen plaatsen. De chauffeurs zijn getraind in het vervoeren en afleveren van glasproducten. Op deze manier ben je verzekerd van goede en onbeschadigde levering van je maatwerk glas producten.

Omdat we leveren op speciale glas auto's met getrainde chauffeurs is het verpakken van glas en spiegels niet noodzakelijk. Sterker nog, zonder verpakking is het makkelijker te vervoeren omdat je het beter kan vastklemmen. En bij het lossen pak je direct het glas vast en niet de verpakking. Glas/spiegels kunnen erg zwaar zijn en dan is het niet wenselijk dat dit uit de verpakking zou glijden of dat je bij het lossen de grip verliest vanwege de verpakking. Het overbodig verpakken van glas zorgt voor een ongewenste meerprijs in al onze productprijzen en een extra belasting voor het milieu en dat willen we graag zoveel mogelijk voorkomen.

We bieden het verpakken van glas wel aan als extra optie. Misschien moet je de spiegel of glasplaat nog in huis verplaatsen? Of vervoeren naar je klant? Of is je verbouwing nog niet klaar en staat deze tijdelijk in de opslag? Dan kies je voor de verpakkings optie. Dit is echter beperkt tot een formaat van maximaal 1000 x 2000 mm. Past je glasplaat of spiegel niet binnen deze afmeting? Dan is verpakken helaas niet mogelijk.

 

Afhalen van glas en spiegels

Ook als je glas wilt afhalen wordt dit standaard niet verpakt. Ook hierbij zal je dit moeten aangeven bij je bestelling. Het lijkt ons wel zeer verstandig hiervoor te kiezen om transportschade te voorkomen. Die is namelijk niet gedekt op het moment dat je zelf je glas en/of spiegel(s) ophaalt. En heb je wel gekozen voor verpakken en kom je bij het afhalen tot de conclusie dat het onverhoopt niet verpakt klaar staat, neem dan direct contact met ons op. Het is namelijk onverstandig om dan alsnog deze kwetsbare producten zo mee te nemen. Nogmaals, transportschade bij afhalen is geheel voor eigen risico...

Hoe zit het met de levering? Of kan ik ook afhalen?

Dit kan je zelf kiezen! Vanaf € 500,- is de levering gratis. Maar als je bestelling minder is dan € 500,- moeten we je hiervoor (helaas) transportkosten in rekening brengen. We zouden het liefst alles gratis leveren, maar onze glasprijzen zijn te scherp om ook de levering voor "kleinere bestellingen" gratis te kunnen doen. De leveringen vinden plaats volgens een vast routeschema wat is ingedeeld op postcodegebieden. De details kun je vinden op onze pagina "Leveren/Afhalen".

En vind je de verzendkosten teveel? Dan bieden we je de mogelijkheid om op diverse plaatsen in Nederland de bestelling af te halen. Helaas rekenen de meeste afhaallocaties een kleine bijdrage voor de handeling van de bestelling. Voor de afhaallocaties en details over het afhalen verwijzen we je ook even door naar onze pagina "Leveren/Afhalen".

Worden er verzendkosten in rekening gebracht en hoe hoog zijn deze?

Ja, tot een bedrag van € 500,- zijn wij genoodzaakt verzendkosten in rekening te brengen. Wij zullen proberen deze kosten zo laag mogelijk te houden. De levering van glasartikelen wordt uitgevoerd middels speciaal glastransport en de kosten hiervan zijn aanzienlijk hoger dan de levering van een normale pakketdienst. De exacte verzendkosten van je order kun je terugvinden in het winkelmandje, net voordat je de bestelling plaatst. Voor de levering hanteren wij de volgende tarieven:

De levering van glas en spiegels in Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden) en het noordelijk gedeelte van België bedraagt € 37,50 incl. BTW
De verzendkosten van de pakketjes zijn sterk afhankelijk van het product, soort pakket, land van levering en vervoerder. Ook scheelt het of wij de producten vanuit onze eigen voorraad opsturen of dat deze vanuit de importeur worden opgestuurd. De exacte en actuele verzendkosten vind je terug in het winkelmandje.

Als de levering bestaat uit zowel glas- als losse artikelen dan betaal je alleen het bedrag voor de levering van de glasartikelen, dus de verzendkosten bedragen maximaal € 37,50 per adres incl. BTW

Kan ik de bestelling van maatwerk glas en/of spiegels annuleren?

Het is helaas niet mogelijk om uw bestelling te annuleren als dit een maatwerk glas product betreft. Deze artikelen worden op maat gemaakt en op uw wensen/behoeften afgestemd en kunnen niet op voorraad worden gezet. We kunnen deze niet zomaar aan een ander verkopen.

Zodra je een mail van ons hebt ontvangen dat je bestelling in productie is genomen is annuleren NIET meer mogelijk. Ook al duurt het misschien nog enkele dagen dat je product helelmaal klaar is. Je bestelling is dan al wel in de productieplanning opgenomen, samen met een aantal bestellingen. Het is dan niet meer mogelijk om deze bestelling uit de planning te halen omdat deze gecombineerd gemaakt worden met andere producten. 

Naast het glas geldt dit voor alle componenten die deel uitmaken van het totale bestelde maatwerk glasproduct. Voor deze uitzondering op het herroepingsrecht verwijzen we je door naar Art. 10 van onze Algemene voorwaarden.

Kan ik de bestelling van maatwerk glas en/of spiegels aanpassen?

Helaas is het niet mogelijk om wijzigingen aan te brengen aan je bestelling nadat deze in productie is gegaan. Zodra je bestelling bevestigd is en ons productieproces gestart is, worden alle details nauwkeurig verwerkt om ervoor te zorgen dat jouw product met de grootste zorg wordt vervaardigd.

Ons productieproces is efficiënt ingericht, waarbij meerdere klantbestellingen worden gecombineerd tot één productieorder. Hierdoor kunnen we een snelle levering en optimale kwaliteit garanderen. Het gevolg is echter dat aanpassingen aan jouw specifieke bestelling na de start van de productie technisch gezien niet meer mogelijk zijn.

Wij raden je daarom ten zeerste aan om je bestelling zorgvuldig te controleren voordat je deze definitief plaatst. Controleer de maatvoeringen, specificaties en andere details om er zeker van te zijn dat alles naar wens is.

Mocht je toch nog vragen hebben over je bestelling of het productieproces, staan onze klantenservicemedewerkers altijd klaar om je te helpen. Dank voor je begrip en vertrouwen in ons. We kijken ernaar uit om je binnenkort jouw bestelling te bezorgen en hopen dat je tevreden zult zijn met je aankoop.

Kan ik mijn maatwerk glas of spiegel ná de levering nog laten aanpassen?

Wanneer een maatwerk glasproduct wel volgens jouw opgaaf is gemaakt (en inmiddels bij je afgeleverd) en je wilt deze alsnog laten aanpassen omdat het toch net niet past, dan is dit vaak wel mogelijk. Maar, het is helaas geen eenvoudige weg. 

Als we het moeten aanpassen dan moeten we het product bij je ophalen. Daarna moet het worden bewerkt en weer worden afgeleverd bij je. Omdat er vaste routedagen zijn, er tijd nodig is voor de bewerking en het weer inplannen van de levering, kan dit 2 - 3 weken duren. Daarbij zal je te maken hebben met de kosten voor het vervoeren en de bewerking van je glasproduct. Omdat we niet weten wat het product in de tussentijd heeft moeten "doorstaan" kunnen wij geen verantwoordelijkheid nemen voor het risico van breuk tijdens de aanpassing, oftewel zodra we een product moeten aanpassen dan is dat geheel voor je eigen risico.

Maar let op! Het is technisch niet altijd mogelijk om alle glassoorten en alle wijzigingen door te voeren. Dit is afhankelijk van de glassoort, dikte, en mate van aanpassen. Onze verkoop afdeling kan je precies zeggen wat de mogelijkheden zijn en wat de kosten bedragen. In sommige gevallen is het verstandiger om een nieuwe glasplaat te bestellen in plaats van deze te laten aanpassen. Liever 3x vooraf goed meten dan achteraf in de problemen te komen.

Wat te doen als ik na de levering mijn maatwerk glas product wil laten aanpassen?

Wanneer een maatwerk glasproduct wel volgens jouw opgaaf is gemaakt (en inmiddels bij je afgeleverd) en je wilt deze alsnog laten aanpassen omdat het toch net niet past, dan is dit vaak wel mogelijk. Maar, het is helaas geen eenvoudige weg. 

Als we het moeten aanpassen dan moeten we het product bij je ophalen. Daarna moet het worden bewerkt en weer worden afgeleverd bij je. Omdat er vaste routedagen zijn, er tijd nodig is voor de bewerking en het weer inplannen van de levering, kan dit 2 - 3 weken duren. Daarbij zal je te maken hebben met de kosten voor het vervoeren en de bewerking van je glasproduct. Omdat we niet weten wat het product in de tussentijd heeft moeten "doorstaan" kunnen wij geen verantwoordelijkheid nemen voor het risico van breuk tijdens de aanpassing.

Maar let op! Het is technisch niet altijd mogelijk om alle glassoorten en alle wijzigingen door te voeren. Dit is afhankelijk van de glassoort, dikte, en mate van aanpassen. Onze verkoop afdeling kan je precies zeggen wat de mogelijkheden zijn en wat de kosten bedragen. In sommige gevallen is het verstandiger om een nieuwe glasplaat te bestellen in plaats van deze te laten aanpassen. Liever 3x vooraf goed meten dan achteraf in de problemen te komen.

Kan ik de bestelling van mijn maatwerk glas en/of spiegels retourneren?

Helaas kunnen we op maat gemaakt glas niet retour nemen. Dit is speciaal op maat gemaakt, wellicht in een bepaalde vorm, met slijpwerk evt. met gaten etc. Ook als het mooie grote glaspanelen zijn waaruit we nog andere kleinere bestellingen kunnen maken is het helaas niet mogelijk dit te retourneren.

De productie omgeving voor het op maat snijden van glas is namelijk ingesteld op het verwerken van grote glasplaten die uit de glasovens komen, deze platen zijn vaak 2550 x 3210 mm of 6000 x 3210 mm groot. Kleinere plaatjes kunnen niet worden verwerkt.

Voor maatwerk producties is een uitzondering op de normale voorraadproducten gemaakt binnen de wetgeving. Het zogenaamde herroepingsrecht is niet van topassing op maatwerk producten.