Enkel glas, spiegel op maat bestellen
Ik wil gaan bestellen, hoe doe ik dat?
Omdat je technisch gezien niet elke combinatie kan samenstellen zullen we je hierbij helpen! De configurator zal je alleen de opties laten zien die mogelijk zijn op basis van je gemaakte keuzes. Het kan natuurlijk gebeuren dat de configurator niet laat zien wat je zoekt. Of misschien heb je een vraag over de werking van deze configurator of een andere vraag? Neem dan zeker even contact met ons op, we helpen je graag verder! Wil je weten welke glassoorten onder het assortiment "spiegelglas" vallen, kijk dan even op de glaspagina van "spiegelglas".
Hoe werkt de configurator?
- De volgende stap van de configurator vouwt open zodra je de stap ervóór goed hebt ingevuld
- Je ziet alle mogelijke producten waarvan wij denken dat deze in deze configurator thuishoren
- Op basis van je gemaakte keuzes laten we producten zien die je kan combineren
- Wanneer een optie technisch niet mogelijk is om te combineren, kan je deze niet meer selecteren
- In het blauwe blokje aan de rechterkant staat jouw selectie en de prijsberekening
- Om het transparant te houden maken we een onderscheid tussen "glas" en "overige materialen"
- Wil je meer informatie over een product? Dan klik je op het "Info knopje", rechtsonder in het hoekje van het product
Ik wil graag meer weten ! Wat nu ?
Hieronder hebben we een aantal "meest gestelde vragen" staan die antwoord geven op praktische zaken rondom je bestelling zoals over het verpakken, de levertijd en de bezorgkosten. Heb je nog vragen die hier niet bij staan? Neem dan gerust even contact met ons op ! Dat kan met de chat functie rechtsonder in beeld, ons contactformulier of bel ons even op nummer 073 - 822 38 66.
Om te beginnen: je kan maatwerk glas niet vergelijken met standaardpakketjes die je via o.a. Bol.com of Coolblue kan bestellen. Maatwerk glas vergt productie, planning en apart vervoer. En dit kost allemaal veel meer tijd dan een standaard product uit het schap halen en opsturen via een pakketdienst. Een maatwerk spiegel binnen 3 dagen geleverd op locatie lukt gewoonweg niet.
Indicatie productie/levertijden
De productie- en levertijd varieert van enkele dagen tot soms wel 5 weken; oftewel dit it is erg afhankelijk van de specificaties van je bestelling, het bestelmoment en de vaste dagen van levering in je opgegeven afleveradres. Als we uitgaan van een normale periode kan je globaal rekening met de volgende productie/levertijden:
standaard glas en spiegels: ca. 5 - 15 werkdagen
veiligheidsspiegel met facetrand: ca. 15 - 25 werkdagen
gelaagd glas: ca. 7 - 12 werkdagen
gehard glas: ca. 10 - 15 werkdagen
(bovenstaande betreft ook eenvoudige modellen, rondom plat polyslijpen en/of facetrand en op basis van levering. Bovenstaande is louter indicatief en hieraan kunnen geen rechten worden ontleend)
Drukke perioden
Tijdens de bouwvak en de kerstperiode zijn veel glasfabrieken gesloten. Hierdoor is het in de weken vóór en ná die sluiting extra druk. De productie capaciteiten lopen vol en de levertijden nemen toe. Houd rond deze periode rekening met een extra productietijd van ca. 1 week. Vanzelfsprekend wordt er in de week van kerst en de week van oud en nieuw geen glas geleverd. Door de langere productietijd en 2 weken geen levering kan je bestelling er dus 2-3 weken langer over doen dan normaal het geval is. Oook in de bouwvak is er een korte periode (ca. 1 week) dat er geen leveringen plaatsvinden. En wil je je glas dan toch op tijd in huis hebben? Bestel dan op tijd ! :-)
Leverings planning
Nadat je bestelling is gemaakt zal deze nog bij je moeten worden geleverd. We komen 1x in de week in de woonplaats waar we je bestelling moeten leveren. Is je bestelling dan nog helaas niet klaar, dan schuift de levering een week op. De planning van de routes kan je vinden op de pagina leveren-afhalen. Uiteraard doen we ons best de levertijd zo kort mogelijk te houden.
Is afhalen sneller?
Wanneer je ervoor kiest om je glas op te halen bij 1 van de afhaallocaties, wil dat niet zeggen dat je bestelling ook eerder klaar is. Veel afhaallocaties krijg hun glas aangeleverd vanuit een centrale productielocatie, en dan heb je alsnog dezelfde levertijd. Soms ook wat langer omdat dit van een andere fabrikant vandaan komt, en die heeft iets meer tijd nodig voor de order- en productie afhandeling.
Wil je het zekere voor het onzekere? Neem dan even contact met ons op via ons contactformulier, mail, online chat of telefoon. We helpen je graag verder !
Dit kan je zelf kiezen! Vanaf € 400,- is de levering gratis. Maar als je bestelling minder is dan € 400,- moeten we je hiervoor (helaas) transportkosten in rekening brengen. We zouden het liefst alles gratis leveren, maar onze glasprijzen zijn te scherp om ook de levering voor "kleinere bestellingen" gratis te kunnen doen. De leveringen vinden plaats volgens een vast routeschema wat is ingedeeld op postcodegebieden. De details kun je vinden op onze pagina "Leveren/Afhalen".
En vind je de verzendkosten teveel? Dan bieden we je de mogelijkheid om op diverse plaatsen in Nederland de bestelling af te halen. Helaas rekenen de meeste afhaallocaties een kleine bijdrage voor de handeling van de bestelling. Voor de afhaallocaties en details over het afhalen verwijzen we je ook even door naar onze pagina "Leveren/Afhalen".
Levering van glas en spiegels
Je maatwerk glas en/of spiegel wordt vervoerd met speciaal glastransport. Dit gebeurt met een vrachtauto die aan de binnenkant en de zijkant een rek heeft om glas op te kunnen plaatsen. De chauffeurs zijn getraind in het vervoeren en afleveren van glasproducten. Op deze manier ben je verzekerd van goede en onbeschadigde levering van je maatwerk glas producten.
Omdat we leveren op speciale glas auto's met getrainde chauffeurs is het verpakken van glas en spiegels niet noodzakelijk. Sterker nog, zonder verpakking is het makkelijker te vervoeren omdat je het beter kan vastklemmen. En bij het lossen pak je direct het glas vast en niet de verpakking. Glas/spiegels kunnen erg zwaar zijn en dan is het niet wenselijk dat dit uit de verpakking zou glijden of dat je bij het lossen de grip verliest vanwege de verpakking. Het overbodig verpakken van glas zorgt voor een ongewenste meerprijs in al onze productprijzen en een extra belasting voor het milieu en dat willen we graag zoveel mogelijk voorkomen.
We bieden het verpakken van glas wel aan als extra optie. Misschien moet je de spiegel of glasplaat nog in huis verplaatsen? Of vervoeren naar je klant? Of is je verbouwing nog niet klaar en staat deze tijdelijk in de opslag? Dan kies je voor de verpakkings optie. Dit is echter beperkt tot een formaat van maximaal 1000 x 2000 mm. Past je glasplaat of spiegel niet binnen deze afmeting? Dan is verpakken helaas niet mogelijk.
Afhalen
Ook als je glas wilt afhalen wordt dit standaard niet verpakt. Ook hierbij zal je dit moeten aangeven bij je bestelling. Het lijkt ons wel zeer verstandig hiervoor te kiezen om transportschade te voorkomen. Die is namelijk niet gedekt op het moment dat je zelf je glas en/of spiegel(s) ophaalt. En heb je wel gekozen voor verpakken en kom je bij het afhalen tot de conclusie dat het onverhoopt niet verpakt klaar staat, neem dan direct contact met ons op. Het is namelijk onverstandig om dan alsnog deze kwetsbare producten zo mee te nemen. Nogmaals, transportschade bij afhalen is geheel voor eigen risico...
In stap 3 van de configurator staat in de rechterhoek een grijs hoekje met de letter "i" erin. Als je daarop klikt opent de informatie pagina van dat specifieke product.
Wanneer je algemene technische informatie wilt raadplegen zoals uitleg over de verschillende randafwerkingen, bewerkingen, productie en levertijden dan kan je het beste even kijken op de startpagina van spiegels op maat bestellen. Onderaan die pagina staan de nodige veelgestelde vragen over de verschillende mogelijkheden.